2011. június 30., csütörtök

Hordozótesztelés: Storchenwiege babahordozó -állithatóság felsőfokon!

Print

Egy kedves anyukának köszönhetően kipróbálhattuk a Storchenwiege babahordozót -köszönjük Bettinek a lehetőséget!

Az alábbiakban szeretném bemutatni ezt a most még kevéssé elterjedt hordozót ami méltatlanul kevésszer kerül emlitésre.

A Storchenwiege babahordozó -eredeti nevén Storchenwiege BabyCarrier- félcsatos hordozó: ne keverjük össze a szintén nagyszerű Storchenwiege kendőkkel: ez egy csatos derekú mei tai. (Már kapható egy itthoni webshopban is, itt Storchenwiege Carrier a neve)

Nagyszerűen állitható a derékpántja: aki nem szereti, ha a csatt oldalt van, az állithatja középre is a derekán, szépen variálható.
A vállpántok kendősek, de a vállnál hosszan párnázottak, hogy különböző testalkatú-magasságú embereknél is a vállra eső rész párnázott legyen, utána mei tai-szerűen széles (avagy keskeny) és hosszú a pánt.
A hordozó anyaga Storcheniwege kendő -ez maga garancia a megfelelő minőségre, a kialakitás pedig lehetővé teszi a praktikus használatot :)
Különlegessége az állitható magasságú body rész! Ez arra jó, hogy a gyermek kicsi korától kezdve végig a hordozós koron át megfelelő magasságú legyen: kb 3 kilós súlytól 15 kilósig használható -ezalatt a gyermek magassága jócskán változik és ezt hivatott követni a fokozatmentesen állitható body. 
Még egy érdekesség, ami nekem elsőre bevallom nem tűnt fel, olyan szépen elrejtetten bújik meg egy másik nagyszerű dolog: az állitható terpesz-szélesség! Olvastam, hogy rendelkezik ilyennel, de jobban meg kellett nézzem mire észrevettem, hol is van -szerintem zseniálisan helyezték el rejtetten, nem zavaróan, de könnyen állithatóan mégis. Anno olvastam, a kendőiket hosszas tervezés és gondolkodás után kezdték szőni, azaz késziteni és úgy látom, ez a hordozójuk is gondos agyalás után került kivitelezésre.

Miután minden trükkjét, lehetőségét feltérképeztem, izgatottan vártam, milyen lesz kipróbálni egy 4 hóssal és egy több évessel, mennyire lesz kényelmesre beállitható az egyik ill másik gyerekkel és hordozási móddal. (elől illetve háton használva)

Használatáról:

A hordozó elől és háton használható a leirás alapján -de egy kis rutinnal szerintem csipőn is, mint minden mei tai, bár tény ez nem a legkényelmesebb, de ha szükséges, bevethető igy is, bár ezt nem teszteltük végül.

Elől kb 7 kilósommal próbáltuk ki (még pont alulról súrolta ezt a súlyt, de az ő súlya már erősen határeset ami az előlhordozást illeti.)
Háton teszteltük 16 kilósommal, de csak röviden, ugyan hivatalosan a 15 kilós súlyhatárt körülbelülinek irják.

Elsőre azt javaslom mindenkinek hogy ismerkedjen meg hordozójával, hiszen a sok állitási lehetőség miatt érdemes beállitani a gyermek méretére a terpesz- és bodymagasságot, ill a hordozó derekára a derékcsatos részt.

Ha mindez megvan, jöhet a móka (bár számomra a beállitgatás is tök jó volt :)

Tapasztalataink:

Elsőre szépen beállitottam a gyerekre és rám ami állitható a hordozón. Aztán felcsatoltam a derékcsatot és rögtön odébbcsúszott a beállitás. Bosszankodtam, de végül is könnyen utánállitható és menet közben már nem mocorog, nem kellett attól tartanom, hogy hordozás közben mászik el.

Másik ami fura volt benne, hogy szokásosan mei tai-osan kiteritett szárakkal próbálkoztam először -de nem sok sikerrel, mert mindig lecsúszott a pánt a gyerek popója alá -megj.: haszutom nem volt a hordozóhoz és videót is később találtam csak hozzá. A haszut videókon pedig látszik, ezt nem úgy tervezték hogy a gyerek hátán-popóján menjen a pánt hanem a feneke alatt kell megkötni. Ekkor nem is vándorol el a pánt, nem csúszik sehova, viszont másnak meg semmi gondja sem volt a teritett pántokkal, nem másztak sehová.

Kipróbáltam nagyon röviden a nagylányommal is, ill középsőmmel, nem a legnagyobbal. Kényelmes volt -csak röviden próbáltuk, nem hosszabb sétán mert hosszan még nem tudom hordozni őt egyelőre. Hosszabban a legkisebbel használtuk -Apa is beszállt a tesztelésbe :) Kicsit még elől visszük és ahogy láttam a hordozó izével ő meg van elégedve :p Kényelmes is volt neki, csak akkor sirt benne amikor nyűgös volt, aludni akart menet közben, amúgy jól tűrte a macerát is amikor még nem jöttem rá, hogy popó alattra van tervezve a pánt és próbálkoztam a kiteritésen.

Könnyen és gyorsan felvehető, bir a félcsatosok előnyeivel.

A derékcsat biztonsági záras ami azt jelenti, hogy két kéz kell a kinyitásához -ez kicsit nehézkes is szerintem, de nem vészes, hamar rá lehet érezni a nyitjára (szó szerint) és akkor már könnyebben megy.

Apa hasonló testalkatú mint én, igy nem nagyon különböző a tapasztalatunk, de ha nagyobb lenne, magasabb, vagy szélesebb nálam, akkor is úgy vélem nagyon egyszerűen és gyorsan át lehetne állitani az ő méretére.
Ha a kisebb gyerek után a nagyot vinném benne vagy forditva -akkor lenne csak kicsit hosszabb az átállitása, de ilyen úgyis ritkán van, és még igy is elég könnyen átállitható lenne gyakorlat nélkül is.

A vállpántok kényelmesen párnázottak, a baba combjánál is párnázott, nem hagyott nyomot, pedig gyermekünk bőre extra érzékeny és ráadásnak még nagyon meleg is volt teszteléskor. Erről jut eszembe, melege sem volt ebben a hordozóban, legalábbis nem panaszkodott a ded, persze 30 fokban izzad, de nem sirt túlmelegedés miatt, amit viszont megtett a csatosunkban ami sajnos jobban melegitette mint ez a hibrid félcsatos.

A kapucnit nem teszteltük, mert kényelmesen be lehet állitani a bodyt úgy hogy mint egy ivelt mei tai fogja a gyermek fejét elalváskor is -nyilván ez függ a hordozás módjától (elől természetesen nem lógatja egyik gyerek se úgy a fejét mint háton hordozáskor), és függ a gyermek magasságától (tesztalanyunk elég kicsi még, egy másfél éves gyermeknél pl. már hasznos lehet a kapucni vagy akár előbb is)
Egyébként a kapucni összehajtogatható és a bodyba rejthető, de van kis kötője is, tehát nincs útban ha nem akarjuk használni.

A derékpánt is kényelmes volt, jól osztotta el a gyerek súlyát.


Összehajtogatva pedig a hordozó elég kis helyen is elfér, könnyű magunkkal vinni.

----------------------------------------------------------------------------

Aki még olvasna erről a hordozóról, az itt megteheti:


A fotókat a Storchenwiege.de oldalról kölcsönöztem, mivel sajnos ilyen jó képeket nem tudtam késziteni






Storchenwiege® BabyCarrier Gurt


Storchenwiege® BabyCarrier Anhock-Spreizhaltung


És találtam végül is pár youtube-os videót is használatáról:
RingSling


Storchenwiege® - Your Baby Sling

Storchenwiege® - Your Baby Sling






2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia! Épp most újítottam be egy ilyen félcsatost, s lenne egy kérdésem ezzel kapcsolatban. Az enyém nem párnázott combrészes, és megnyomta a bébim kis combocskáját. Hogy tudnám házilag pótolni e hiányosságot? Tudok rá varrni esetleg valami párnarészt? Szoktak ilyet csinálni? Hálás köszönet a válaszért! Rose

Családanyu Viki írta...

A varráshoz sajnos nem értek eléggé -a Mamamin van varrós topik is ahol mindenféle hordozós varrásról is szokott szó esni, talán ott tudnak segíteni, de varrásmentes megoldást régen hallottam mástól: textilpelenkát vagy valami más puha textilt (mini takarót vagy ilyesmit) rakott a baba lába alá, bár ezt könnyebb úgy, ha valaki segít (feltéve hogy háton hordozol, elől sk is könnyű betűrni a pelust)