2010. április 21., szerda

Tussah selyem

Újabb "alapanyaggal" bővült a Didymos kendőválasztéka: immár tussah selyemből is készítenek kendőket (pamuttal keverve)

Első ilyen kendőik a Nino natur (Nino Tussahseide natur) és a Cseresznyevirágzós (cherry blossom avagy Kirschblüten)



Tussah selyemről a Didymos oldalán: http://www.didymos.de/html/tussah.htm
Tussah selymes kendőkről a Didymos oldalán: http://www.didymos.de/shop-php/tuecher/sondermodelle/anzeigen_tussah.php

A fenti linkeken írnak sokat ezekről a kendőkről, de nem értek egy kukkot sem mert nem beszélek németül :( Ha vki lefordítaná nekem, megköszönném :)

A tussah selyem különlegessége a készítője: az Antheraea yamamai egy lepkefaj, magyarul tölgy-pávaszem vagy tölgy-selyemlepke avagy japán selyemlepke. (Wikipédia -fotó is innen)

Didymosék szerint nagyon csinos kis rovar, szárnyfesztávolsága elérheti a 15 cm-t, és itthon, Magyarországon is él pár példánya!

2 megjegyzés:

sche írta...

Szia!

Most találtam rá a blogodra. Csodaszép, és gratulálok hozzá. Még jó, hogy most már van kendőm, mert ekkora választékból a gyerekem érettségiéjig sem tudnék választani. Vagy lenne 28 kendőm :)

A Didymos oldalán nekiesek szívesen, kicsit tudok németül. Hova küldhetem, ha lefordítottam?

Családanyu Viki írta...

Szia Sche!

Örülök, hogy tetszik a blog és valóban jobb nem tudni a sok szépségről úgy könnyebb választani :) bár ha lehet akkor a 28 kendő sem rossz :p

Köszönöm a fordítást! (Mennyire bánom mostanság hogy nem tanultam meg németül...)
E-mail címem: hordozo.valaszto@gmail.com