2012. március 28., szerda

Mamacsinositó

Print

Avagy hordozás és mozgás :)

Facebookon találkoztam először a Maminbaba hordozós mozgással, ma már szép honlapjuk is van a Facebookon kivül és Enikő, a program ötletgazdája és kivitelezője volt kedves és válaszolt csomó kérdésemre, melyeket megosztok most Veletek is -biztosan sokakat érdekel a hordozós táncos mozgás. Továbbá felhivom figyelmeteket a Facebook-os játékra amivel édes plüssnyuszit lehet nyerni :)
És ime akkor az első "adag" (összesen 3 részletben olvashatjátok a válaszokat és kérdéseket)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Honnan jött a Hordozós latin fitness ötlete?
Kezdhetném azzal, hogy az úgy volt…, hogy felfedeztem magamnak egy latin tánc alapú mozgásformát, amit aztán otthon is próbáltam gyakorolni. Ez a kislányomnak is annyira tetszett, hogy ő is táncolni akart. Nem érte be annyival, hogy együtt táncolunk, az ölembe akart jönni. Így szinte kivitelezhetetlen volt a koreográfia, ezért felvettem a hátamra a jól bevált csatos hordozónkban. Ezek után viszont alaposan át kellett alakítani a gyakorlatokat, hogy gyerekkel is biztonsággal elvégezhető legyen. Így alakítottam ki a Maminbaba mozdulatsorát, amit valahol a tánc és a torna között lehetne meghatározni. Rájöttem, hogy ez hozzám hasonlóan sok anyuka számára megoldás lehet, akik szeretnének mozogni, de nem akarnak, vagy nem tudnak elszakadni a babájuktól.

Mesélj, mióta és hogyan hordozod gyermeked?
Egészen pici korától hordozom. Sokféle hordozó eszközt kipróbáltunk, minden kornak megvolt a nagy kedvence, míg ráakadtam a jelenleg is használt Manducára. Ez lett nálunk a befutó.

Hogyan ismerkedtél meg a hordozással (illetve a latin fitnessel)?
A babavárás alatt az interneten folyamatosan tartottam a kapcsolatot olyan anyukákkal, akik akkorra várták a babájukat, mint én. Ezen a fórumon jött elő a hordozás témája, és innen jutottam el más, hordozással foglalkozó honlapokra. Már a kislányom születése előtt beszereztem különféle hordozó eszközöket, viszont nem kizárólag hordoztam. Nálunk használatban volt a babakocsi is, de a hordozás sok esetben megkönnyítette az életünket.

Mennyire tartod fontosnak a mozgást (főleg a kisgyermekes anyukák életében)?
Itt azt kellene válaszolnom, hogy bizony nagyon fontos a mozgás, és az egészségségünk, meg a párkapcsolatunk miatt is oda kell figyelnünk magunkra, stb. Bevallom, hogy ezzel én is tisztában voltam akkor is, amikor a szülés után másfél évvel még mindig volt rajtam 8 kg súlyfelesleg (ami az eredeti súlyomhoz képest 15% pluszt jelentett!), de nem tudtam magam rászánni a tornára. Eleve utáltam (és ellenzem most is) azt a társadalmi elvárást, hogy a gyermekágyi időszak végére az anyukának bombanőként kellene villognia. Pár hónap után már szerettem volna fogyni, de nem valami drasztikus fogyókúrával, mert sokáig szoptattam a babámat. Tudtam, hogy mozognom kellene, és volt egy olyan - korábban is bevált - torna, amit otthon is csinálhattam volna, de valami mindig közbejött. Nem akartam eljárni tornázni, mert az olyan ciki, ha nem bírom végigcsinálni és őszintén szólva semmi kedvem nem volt az olyan mozgáshoz, ahol folyamatosan arra gondolok, hogy mikor lesz már vége. Ráadásul nem volt kire bízni a kislányomat és nélküle nem is szívesen mentem volna. Sajnos akkor még nem jutott eszembe a Hordozós latin fitness gondolata, pedig ez a táncos, szórakoztató mozgásforma nagyon megkönnyíti a kisbabás anyukák életét.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A második adag kérdést és választ egy hét múlva olvashatjátok :)

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Zseniális ötlet, mindig időhiánnyal küzdök, ha a sportról van szó, mert nincs kire bízni Benit. A hátamon viszont biztosan jót szórakozna ő is. :)