2012. június 26., kedd

Nosztalgia

Print

Elérkeztem ahhoz a ponthoz amikor legkisebb gyermekem -a hordozandó- is a saját lábán jár az utcán is, igy egyfajta korszakzárás ez. 
Fura ez: most októberben lesz már négy (!) éve, hogy első hordozókendőmet megvettem. 
Akkor még milyen drágának számitott egy használt kendő is! És amikor kerestem (2008. októberében) összesen kettő darab volt a piacon: egy Storchenwiege Inka és egy Vatanai Aialik.  
Ez utóbbit választottam és mivel vékony kendő és idővel már nem volt kényelmes nagy súlyú lányomhoz, ezért kezdtem el kendőket adni, venni, próbálgatni... 
Valószinűleg, ha elsőre az Inkát választom nem próbáltam volna ki ennyi kendőt -de az azért kár lett volna ;) 
Jó volt sokat próbálni, használni és érdekes, mennyi minden változott -szerencsére- a hordozós dolgokban. 
Amennyiért anno vettem azt a kendőt ma már új kendőt is vehetnék -no nem pont ugyanolyat persze, de ugyanúgy jó minőségűt. 
(Csak összehasonlitásképpen: 2008-ban 16500 forintért vettem egy 460 cm-es align használt kendőt. A legutolsó, kb 2012. februárjában vett, illetve cserélt kendő -ami gyakorlatilag új volt- 20ezrembe került és szintén 460 cm-es)
Akkoriban még nem volt itthon külföldi márkát forgalmazó cég a Lanát kivéve, ma már az a csoda, ha valamelyik nagyobb márka nem képviselteti magát kis hazánkban is. 
Most már rengeteg az eladó használt kendő és elég olcsón hozzá lehet jutni remek 460 cm-es kendőhöz -akár egy új Nandunál kb három és fél ezerrel drágábban csak.
Sok a hordozós klub is -akkoriban budapestiként A Nagy Klubba jártam, most már szinte minden budapesti kerületben is akad és vidéken is sokfelé! :)
Jók ezek a változások, sokan hordoznak, egyre több a hordozókendő tanfolyamvezető szakember is -szóval csak igy tovább! :D

Ui: azért még nem búcsúzom, gyeses napjaimat kitöltöm még részben blogirással, ha nem bánjátok ;P

Nincsenek megjegyzések: