2012. április 2., hétfő

Újságszemle: The Green Parent

Print

(2011. december- 2012. januári szám)


Amikor először láttam, hogy hazánkban is kapható lesz ez a magazin, nagyon izgatott lettem. Aztán sok időbe telt, mire beszereztem -és mivel első példányom a karácsonyi (2011.decemberi) szám lett, ezért némiképp idejét múlt is, de nem bánom, igy is elég érdekes. Arra gondoltam, hátha másokat is érdekel az újság, igy pár szóban irok róla -hordozós szempontból természetesen hogy passzoljon a blogba ;)

Az újság neve elég beszédes: Green Parent, "zöld szülő' ami a magazin öko-mivoltára utal. Gyerekneveléssel, szülőséggel kapcsolatosan olvashatunk cikkeket, termékajánlókat -mindig szem előtt tartva az ökoságot. Az újság igy elég közel esik a kötődő neveléshez, csupán annak egyik "szegletére" fókuszál (hiszen a fő mondanivalója nem az például, hogy aludjunk együtt a babával hanem hogy csökkentsük ökológiai lábnyomunkat), igy a hordozásról is érintőlegesen irnak -ha egyáltalán... (lapszáma válogatja, de erről később)

Próbáltam utánanézni a neten, mennyire jelenik meg a babahordozás témája az újságban -érdemes-e arra számitani, hogy előbb-utóbb nagyobb hangvételű cikket is szentelnek neki. A webarchivumukban egy cikket találtam e témakörben -az pedig a hordozós könyvekről szólt, azaz olyan könyvekről amikben szó esik (vagy kép) a babahordozásról. Ugyanakkor a kezemben lévő példány előfizetési ajánlójában szerepel jónéhány régebbi cimlap is, melyek között kettőnél is hordozós anya-baba páros fotója látható -ami nem semmi :) Gondoljatok csak bele, a hazai babás újságok melyikénél szerepelt valaha is hordozott baba a cimlapon? Az egyik cimlaphoz igéretes cikk is társul -Sling Baby, hirdeti a szöveg, de sajnos hiába kerestem rá a weboldalukon, nem találtam, pedig érdekes cikk lehet, csakúgy mint a másik cimlaphoz tartozó irás is ami a hordozóeszköz kiválasztásában kiván segiteni...

A karácsonyi lapszámban sem szerepelt külön cikk (nyúlfarknyi sem) a hordozásról, de akad benne pár hordozó-reklám (Caboo, és pár angliai hordozós bolt reklámja). Összességében természetesen ha kizárólag hordozásról olvasnátok, akkor ne ezt az újságot vegyétek meg (na nem mintha ismernék 100%ig hordozós újságot) de akiket érdekel az öko- avagy kötődő nevelés (és azt hiszem, ezzel sok hordozós szülő igy van) na és persze ha beszéltek (azaz olvastok) angolul, akkor érdemes beruházni rá. Nem mondom, hogy ennyi pénzért minden hónapban megvásárolom a magazint (pláne mert a tavalyi lapszámhoz akciós áron jutottam hozzá, de úgy sem volt olcsó), viszont ha úgy vagytok vele, mint én voltam, hogy érdekel, milyen egy angol, szülőknek szóló magazin, akkor biztosan tetszeni fog és érdemes egy alkalommal kipróbálni (legalábbis ebben a lapszámban nem csalódtam, ha lesz szerencsém még másikhoz is hozzájutni, bővitem a posztot további tapasztalataimról. Addig is, aki megvette bármely másik lapszámot, megunta és eladná: gondoljon rám ;) Nyitott vagyok olvasott lapszámot fizetség fejében történő átvételére)

A már emlitett karácsonyi lapszám úgy láttam, már nem kapható, de a következő -aktuálisabb- 2012. február-márciusi számot itt még beszerezhetitek (most akciós áron!) és további jó hir, hogy a magazin online is előfizethető :)

+1 tipp:
a 2012-es április-májusi számban van egy cikk a 68. oldalon 3 olyan anyukáról akik hordozóeszközt készitenek és ha jól látom a fotót akkor az egyik anyuka az Oscha kendők megálmodója lesz! ;-)

Nincsenek megjegyzések: