2013. július 31., szerda

Júliusi fotós kihívás hordozós módra -avagy azért linkek, fotók a Facebookról

Július meglepetés-hónap volt a Facebookon -már ami a Hordozók blog facebookos profilját illeti. Ebben a hónapban ugyanis nem elsősorban hordozós nemsaját, neten talált fotókat és híreket, cikkeket osztottam meg elsősorban (azért akadtak ilyenek is), hanem saját képeket egy külföldi anyuka blogján közzétett játék alapján. Ezen játék lényege, hogy minden hónap elején közzétesz egy listát, amiben a hónap minden napjához (1-30,31-ig) egy-egy szót rendel és olyan képet lehet megosztani a játék keretében Facebookon, blogon, twitteren, stb., ami az adott szóról az ember eszébe jut.

Print

Photo a day


July Photo A Day Challenge List


1. Happiness is…: 
Boldogság... mi más lehetne, ha hordozásról van szó, mint elsősorban a kicsi boldogsága? Olyan édesen tudnak belesimulni a hordozóeszközbe, megnyugszanak, elalszanak. Aztán persze ott van az anyuka boldogsága is, amiért gyermekét boldognak látja. Persze egy-egy szép és praktikus hordozó beszerzése is öröm. És amikor nagyobb az a csöppség, jön már az a rész is, amikor ő is velünk tud örülni egy-egy "beszerzésnek" -legnagyobb lányom már maga kérte, tegyem el egyik kendőm neki, mert ő nagykorában biztosan abban akarja hordozni majd a gyermekeit... ugyan őt már nem nagyon bírom el, így hordozni nem tudom, de feltalálja magát: előveszi azt a kendőt és nézegeti, simogatja, beleburkolózik. 

2. Shoes: Cipő(k) 
- hordozással ez is könnyebb tud lenni: amikor elszaladós korszaka volt a lányomnak, de szerette a hordozást, felkaptam, hátamra raktam és így adtam rá a cipőt (némi gyakorlást igényelt, de sokkal könnyebb volt, mint futtában). 

Avagy amikor oviba mentünk a tesóért és a kisebbről nem kellett levennem a cipőt mert a) a hátamon maradt úgyis  b) odáig végig hordoztam, így tiszta maradt a cipőtalpa is c) már részben sétált, nem csak hordoztam, de ekkor meg a hátról levevős-feladós módszer segített, amit elsőre írtam. 


3. Cold: Hideg (idő)

Most éppen újra nyár van Magyarországon, de nem is olyan régen még volt 9 fok reggelente, így nem olyan nehéz visszaemlékezni a hűvös időre. 
Hordozni hidegben sem nehéz, sőt, egyik kedvencem, hiszen olyan jó összebújni. Sosem fáztam télen mikor hordoztam. Aztán mikor már lekéredzkedett sétálni a gyermek vagy egyedül mentem ugyanolyan hidegben valahová, rájöttem, tényleg hideg van, csak addig nem éreztem az összebújás miatt (hiszen nem ugyanaz kézben vinni a gyereket és háton, szóval nem -csak- a gyermek plusz súlya számított). Nem fogom szeretni a telet idén -most már biztosan nem nagyon fogok hordozni, de emlékszem, amikor akár babakocsival indultunk útnak és csak biztos ami biztos alapon vittünk kendőt is, milyen jól tudott jönni amikor hidegebbre fordult az idő :) Ezért a blogra adok egy plusz-fotót is 


4. Red, white or blue: 
ma van az amerikai függetlenség napja, ezért ez a téma. Szerencsére elég olyasmit választani, ami vagy piros vagy kék vagy fehér, ezért jöjjön egyik kedvenc hordozóm, egy eredeti piros kínai hordozó:
-gyönyörűen hímzett, amikor piros vagy fehér vagy kék hordozós képet kerestem úgy éreztem, ezt kell betennem ide :)

5. Love: szeretet -nem nehéz ilyen hordozós képet találni, bár én nagyon nem vagyok fotogén, így koncentráljatok inkább a kendőre :) 

6. Fave smell: Na ez kicsit furán jön ki, ha mindenképpen hordozással akarom összekapcsolni... persze elsőre rögtön az jut eszembe, mennyire jó az újszülött buksiját szagolni -amit könnyen megtehetek ha elől hordozom, de aztán eszembe jutott, hogy a kendők illatát is mennyi szeretem, és mivel erről találtam fotót, most ez jön :) 

7. Where you are: ma éppen nem mentünk sehova, de hordozva egy vagy több gyerekkel is elég messzire el lehet jutni :) Sokkal messzebbre és egyszerűbben (letöbbször), mint hordozás nélkül. Ez a kép egy metrómegállóban készült


8. Path: ösvény - a nagy melegben jól esik visszanézni a havas téli képeket :) Legyen egy hóba taposott ösvény, amin hordozott babával könnyebb közlekedni mint babakocsival -pláne ha párunk bevállalja a hordozást és a pelustáska cipelését is :)))

9. 3 things: Take a photo of any 3 things you like. 

10. Smooth: 
ezzel a szóval mindig bajban vagyok, mit is értenek az angolok alatta, a szótár szerint sima felület, és erről és a hordozásról ismét kendők jutnak eszembe és egy fotó:  

11. I wore this!: azaz ezt viseltem ma. 

12. A bad habit: Választani lehetett, hogy saját vagy más rossz szokását mutatjuk meg fotón, khm én az utóbbira szavasztam. Biztos sok más kisgyereknél is van ez, hogy amikor arra kérjük, mondja csííííz, mondja is -és szépen becsukja a szemét nagy igyekezetében :) Ez aranyos, de hanygyányit megnehezíti az amatőr és lelkesen fényképező szülők dolgát :) Persze szép emlék későbbre, amikor már nagyobb lesz és nem hunyorít 

13. 4 o’clock: 
azaz mit csináltál 4 órakor? Azt a fotót akartam ide mindeképpen beszúrni, amin éppen az legkisebb lányomat ringatom karikás kendőban mikor újszülött volt. Pár napja jöttünk haza a kórházból és nem bírt aludni, mert fura és idegen volt még neki minden -és persze csak a karikás kendős altatás segített Édesen megnyugodott benne és hamar el is szundított, plusz utána már nyugodtan aludt tovább (le is tettem, hogy picit én is aludhassak még)


14. Edible: Take a photo of some that you eat or want to eat.
Nos, általában nem szeretem, ha fotóznak, viszont a gyermek nagyon kényelmesen tud enni hordozás közben is -feltéve, hogy nem elől hordozzuk. Itt éppen csípőhordozás közben falatozik

15. Outside the window: Look through the window and take a photo of what you see.
Szintén régebbi fotó, ekkor is hűvösebb tavaszi nap volt, de hordozva sétálni remek idő -a hordozó kölcsönzött ún vándor hordozó, köszönet Krisztinek a lehetőségért :)


16. Bottle: azaz üveg. Ez nehéz dió volt, hiszen üveggel viszonylag ritkán fotóz az ember hordozós témát is... így mai képünk kissé humoros -a fotón érzékeltetni akartam a kendő színárnyalatát... majdnem aktuális a kép, kb pont egy éve készíthettem egy remek nyári kendőről (nem csak nyáron jó, de szép szellős, így nyáron külön kellemes viselet)


17. Inspirational: What’s inspirational to you? azaz téged mi inspirál? 
Egyértelmű :)

18. Number: Számok
Ezt a kendőcímkét régebben fotóztam, nem is tudom, azóta is ilyen-e minden Hoppediz kendő címkéje? (ha valakinek van ilyen márkájú kendője, írja meg!)
Alapvetően persze nem a számok miatt fotóztam, hanem a másik kis címke tetszett meg :) de a számos címke miatt meg jó a mai fotós témához :))

19. Building: Épület
Sajnos igazi épületet is ábrázoló hordozós képet nem találtam, itt egy bevásárló központban vagyunk, és valamennyi látszik ebből...
Mikor a fotón szoknyás kislány volt akkora, mint a fotón mei tai-ban lévő tesója, még nem ismertük a hordozást és babakocsit használtunk csak. Ugyanakkor ugyanebben a bevásárlóközpontban volt, hogy a babakocsiból kikéredzkedő gyereket karban cipeltük végig -mire végeztünk teendőinkkel már férjem és saját karom is majd leszakadt a fáradtságtól -másnap jó izomlázunk is lett. 
Aztán megismertük a hordozókat, mint kendő, mei tai, stb és azóta ilyen problémánk nincsen, könnyen tudjuk vinni a gyermeket -főleg hordozóban és nem babakocsiban. Így sokkal könnyebb.

20. Hot: Forró, meleg.
Melegebb időben jól tud jönni egy solarveil hordozó. 
Egyszer volt egy ilyen mei tai-unk, azt fotóztam.
Üveges a szobaajtónk középen, kinyitva pont az ablak elé nyílik, így rárakva a mei tai-t le tudtam fotózni, mennyire szellős ez a solarveil anyag 

21. Fave food: Kedvenc étel
Legyen hagyma -ezt tényleg szeretem- és kendő is -igen, majdnem ugyanilyen fotó már volt, de fotót+hordozót is ritkán fotózok együtt 
Nektek biztosan van ennél jobb hordozós-ételes fotótok, ugye? 


22. Grey: Szürke
Újabb "színes" fotónap. Jöjjön a már bemutatott szürke solarveil mei tai, ezúttal apukás hordozós fotón

23. I drew this!: Ezt rajzoltam!
Hát, hordozóra nem rajzoltam még, bár sok szép stencilezett kendőt láttam már, ezért jöjjön egy festett kendős kép. 


24. D is for…: D, mint....
Legkisebb lányunk keresztneve D-vel kezdődik és van egy Didymos kendő, ami vele egy napon látott világot, így ezt mindig az ő kendőjének hívtuk, azaz D-kendőnek :) Szóval D, mint Didymos (már ez is D), Ellipsen Printemps

25. Ground: Föld, talaj
Legyen föld, mint parkettázott lakásban lévő, mivel talajon kendőt ritkán fotóztam, bár pikniktakarónak is kiváló.
Itt egyik gyermekem hempereg bele a kendőbe


26. The everyday: mindennap(os), átlagos nap...
Írtam már, hogy nagyobbak gyermekeim, de mikor kicsik voltak egy-egy ilyen kép mindennapos volt :) Akár egész nap itthon maradtunk, akár elmentünk valahová, a hátamon tudtak aludni (egyszerre egy), és ez nagyon jó volt! (Gyorsan elröppen ez az idő...)

27. Black + white: Fekete és fehér

Nem olyan sok ilyen témájú hordozós fotóm van, jöjjön most egy újfent kendős kép: Ellevill Zara natur (ami eléggé fehér a valóságban, ennél vakítóbb fehér a Zara White) és akkori fekete mobilom. Nagyon meglepődtem, milyen vékony a kendő és milyen kicsire össze lehet hajtani, ezért mellétettem mobilom és így fotóztam. Annyira nem adja a kép azt vissza, amit érzékeltetni akartam, de a lényeg most nem is ez, hanem hogy itt van fekete és fehér is.

28. This is new!: Ez új! Egy újdonság az életedben...
Hordozós korszakban remélhetőleg az ember összeakad új hordozóval -nagyon jó érzés akár egy vadiúj akár egy használt, de számunkra új hordozót kapni postán, csomagban, kibontani és gyorsan elkapni a gyereket, hogy kipróbálhassuk :) 
Nem is kell nagy gyerek ahhoz, hogy ő is izgatott legyen a postától és segítsen a kibontásban is.
Ezen a képen legkisebb lányom vizsgálja "szakértően" az egyik kendő használati útmutatófüzetét és a kendőt  

29. Perspective: Perspektíva
Ez itt nagyobbik gyermekem perspektívája, ugyanis ő készítette a képet (a kendő szintén kölcsönkendő volt, köszönjük Kriszti!)
Nem tudtam hova tenni a fotógépet és éppen megkérni sem tudtam felnőttet, így maradt gyermekem, ő pedig így látott minket (megkértem, fotózza le főleg a kendőt, de azt elfelejtettem számításba venni, hogy ő bizony alacsonyról fotóz...)



30. Friendship: Barátság
Egy kendő, de akár más hordozó is remek játék a gyereknek. 
Az alábbi képen a kisebbik gyermek, aki feldőlt, valóban feldőlt, mert ekkor még főleg ülni tudott csak, olyan kicsi volt (mérete és súlya ellenére), de ezt a kendős játékot nagyon élvezte -sőt, akkoriban még részben az ismerkedés szakasza volt a testvérek életében és részben ezen kendős játék is segített, hogy aztán jó barátok is legyenek a tesóság mellett :)


31. Workspace: Show us your workspace! Azaz mutasd meg a "munkahelyed"! 
Egyértelmű, hogy anyukaként, egy újszülött  vagy kicsit nagyobb bébi anyujaként az ember munkahelye az otthona, azon belül is a bébi+házimunka. Ez a fotó az egyik első kép: a hordozót kölcsön kaptuk (köszönjük, Móni!), a kicsi benne második gyermekem és éppen próbálkoztunk a kötésekkel, kendőhasználattal. Szép emlékek, pláne miután annyira sokszor megkönnyítette a dolgomat a hordozás a házimunka terén is! 

Fontos megjegyzés:

ugyan a képet egy tűzhely előtt készítettem, de ennek csak az az oka, hogy az akkori fényképezőgépemet ott tudtam elhelyezni önkioldós fotóra. Főleg nyílt lánggal történő főzés közben ne hordozzuk elől gyermekünket, de a magam részéről a főzés közbeni mindennemű hordozás (háton és csípőn) mellőzését ajánlom!!! 
A kép tehát csak illusztráció, nem főzés közben készült!!!

És ezennel le is zárult a júliusi 1 fotó 1 nap sorozat.... remélem, nem bántátok, hogy ezúttal saját fotókat osztottam meg Facebookon és csak elvétve linkeket, más képeket. 
Jó kirándulás volt a tematikus fotók világába ez a hónap, szerintem látszik, mennyire nagy volumenű dolog a hordozás, mert ritkán adódott olyan, hogy nehezen találtam volna fotót az adott napi témához -és ezáltal az is látszik, mennyire átszövi a mindennapokat a hordozás, ami jó dolog. Sok helyen jelen van és sok sok helyen tudja könnyebbé és szebbé tenni a mindennapokat.

Akinek tetszett a sorozat, maga is folytathatja, vagy megnézheti mások -nem hordozós- fotóit, már készen is van Chantelle augusztusi listája, amit itt érhettek el. 

Nincsenek megjegyzések: